Uvod ili zašto moramo komunicirati s medijima?
Sve ću delat, samo me nemoj tjerat da govorin nešto za novine ili televiziju, stav je koji ste pretpostavljam čuli bezbroj puta, a koji govori dovoljno o odnosu prema medijima. No, međutim svi volimo čuti, vidjeti i pročitati pokoju zanimljivu informaciju iz svijeta koji nas zanima. Riječ je u ovoj prilici o jednom od najljepših hobija na svijetu – planinarenju, koji počesto prelazi u stil života i postaje njegov smisao.
Biti planinar znači obilaziti i upoznavati ljepote Zemlje, uživati u prekrasnim gorskim vidicima, stjecati nove prijatelje, a mediji služe da se klica planinarenja proširi dalje. No, otpor prema medijima vidljiv je i jasan, povjerenje u našem društvu je takvo kakvo jest, a „guranje“ u medije ne cijeni se kao vrlina, već više kao želja za samopromocijom. No, cilj ove upute je na jednostavan i jasan način otvoriti vrata prema svijetu medija s namjerom da se planinarenje u Istri i Hrvatskoj digne na jednu veću medijsku razinu.
Novinarima, a to znam i iz osobnog iskustva, počesto nedostaju stručne informacije o planinarstvu, a brojni entuzijasti i volonteri idealna su tema sa svojima akcijama, pješačenjima, ekspedicijama, izletima za popunjavanje medijskog prostora i promociju zdravih stilova života. No, često se dešava da urednici u medijima imaju drugačiju percepciju, te time valja biti na oprezu kako se ne bi dešavali šumovi u komunikacijskom kanalu. Dosadne i slabo prezentirane vijesti bitne samo uskom krugu ljudi teško će doprijeti do novinara, kamoli u javnost, pa je i cilj ovih Uputa da se daju konkretni savjeti kako djelovati u odnosima prema „sedmoj sili“. Ovdje ćemo zauzeti načelni stav kako mediji imaju vrlo bitnu ulogu u promociji planinarstva, te je stoga izrazito bitno odvojiti potrebno vrijeme i pažnju za rad s medijima. Postoje određena pravila kojih se planinari moraju pridržavati kako bi
dospjeli u medije, pa krenimo redom.